Skrivet av: Apelsinklyftor | 12 februari, 2012

Klara, färdiga, tuta…

Då var första repetitionen med den nya musikkåren avklarad. Skall jag vara noga var den igår och jag spelade inget, utan läste bara igenom de noter jag skall spela. Fick dispens då jag inte spelat något i min egen trumpet på lite drygt 11,5 år. Slutade i den dåvarande kåren då jag flyttade till Öland för att studera dokumentärfilmning. Och efter alla dessa år är det dags igen.
Men det bör inte vara något direkt problem, är tre låtar och jag har spelat dem förut. Så någonstans bland de grå hjärncellerna som har ansvar för kreativt musiktänkande, finns det en instruktion om hur trumpet skall spelas. Hoppas jag… =)

Utöver att vara trumpetare skall jag även ingå i styrelsen och ha hand om marknadsföringen av kåren. Har redan fixat med en lista på tänkbara kanaler för just detta. Sen får vi se vad resten av styrelsen kommer att tycka om mina idéer. Så just nu ligger all marknadsföring lite i sin linda, men jag har ju tid att påta även med detta. Kommer återkomma med mer information framöver då det ännu inte är något som är bestämt med hur allt skall utformas.

– And now for something completely different!

Idag skiner faktiskt solen ute och det är plusgrader. Så det verkar som att SMHI hade rätt med att det skulle bli mildväder ute till helgen, är ju förvisso söndag men ändå. Nackdelen är ju att det blir blaskigt och då blir bilen lite mer smutsig. Skall kolla om jag kan få ordning på de krånglande spolmunstycken till framrutan, annars finns det nya att köpa på Volvo. Men skam den som ger sig =)
Sen skall jag åka till en självservicehall under veckan som kommer och spola av all smuts och ondskefulla saltpartiklar.

Idag skall jag ta en tur till IKEA, köpa några flyttkartonger och lite tavelramar, måste packa ner saker till bilen i låda och ställa i förråd. Dumt att ha massor med saker i skuffen som hindrar att andra saker kan läggas där, typ väskor. Plus att jag har några foton kvar som måste ha en ram innan de viks, eller blir förstörda på annat sätt.

Och det vanliga: Söka jobb!

I övrigt är det söndag som vanligt i livet.

Ärta ut…

/Jim


Svar

  1. […] och spela trumpet, ska först och främst tuta i den hemma och se om jag kommer ihåg greppen från förra gången. Fast denna gången är det en etablerad musikkår. Får se hur det går, har ju inte spelat något […]


Lämna en kommentar

Kategorier