Skrivet av: Apelsinklyftor | 3 mars, 2012

Helg

Då var de nya, eller rättare sagt de riktiga glasögonen på plats. Var nere på smarteyes och hämtade dem i onsdags. Var först nere på stan för att hämta min trumpetväska, vilket inte gick då affären var stängd på dagen och istället var öppen på kvällen för något jippo. Och när jag hade kommit hem igen, efter att ha kollat på kläder istället, så fick jag ett sms om glasögonen när jag stod och lagade mat. Känns alltid bra när saker och ting klaffar som de ska. Men jag åkte ner och hämtade glasögonen innan jag åkte till ICA, lika bra att få det gjort.

Trumpetväskan hämtade jag i torsdags istället, var i och för sig nere på stan och kollade förbi butiken när jag ändå var nere för glasögonen. Men jag orkade verkligen inte stå i en gigantiskt lång kö och vänta för att hämta en väska som inte var bråttom att få hem. Så det fick bli dagen efter istället. Ibland så får man helt enkelt prioritera bort hänga-i-kö-utanför-butik-grejen. Jag är nog för gammal för sådant. Eller inte tillräckligt musiknördig. Vem vet…
Hur som helst, trumpeten gick ner i väskan, även om den verkligen är ganska slimmad. Men den sitter bekvämt på ryggen och kommer nog att fungera bra. Framför allt så är dragkedjorna hela, vilket de inte var på min gamla. Men den hade ju hängt med ett antal år, så det är inte konstigt att den gav upp.

Och nu börjar mina ögon nog så sakteliga vänja sig vid att titta genom glasögon. Har sedan jag var och provade ut bågar (tänk er platta godissnören med jordsgubbssmak) övat med läsglasögon från Clas Ohlson. Så tids nog kommer det bli bra och bättre när ögonen vänjer sig vid glasen och blir så avlastade som det är tänkt. Men framsteget att få bort den konstant närvarande huvudvärken är i alla fall avklarat. *ta i trä*
Får se om det blir till att skaffa kanske något par glasögon till, eller om jag bara skall nöja mig med detta paret. Kanske räcker att variera med billiga glasögon. Får helt enkelt se hur det ekonomiska läget utvecklar sig framöver.

Och så har jag varit och spolat av bilen, utnyttjade en rabattcheck för självservicehall. Men jag tvättade den inte, det är inte lönt när det fortfarande kan vara blaskigt väder. Men avspolad blev den i alla fall, och så passade jag på att hissa upp bilen och montera dit nya hållare till avgassystemet. De som satt där innan (gummi) var helt slut och en hade gått av till och med. Men nu lär de hålla ett par år. Så det är bra =)
Får bli att tvätta av bilen ordentligt sedan när våren infinner sig helt och hållet, nu är det mer brytningen mellan vinter och vår som råder här i Västerås. Förvisso börjar det lukta så där klassiskt utomhus som det brukar göra när marken tinar upp. Men temperaturen är fortfarande för låg på nätterna (just nu – 5,5).

Och idag så har jag tagit tag i arbetet med min kusins hemsida, började med att arbeta med de bilder som skall vara med på den. Produktbilder på hennes hantverk för att vara noga. En del att frilägga då det är trådslöjd det handlar om. Men har man rätt program går det ganska snabbt när jag väl kommer igång.

Sen går det vanliga sökandet vidare, har några krokar ute, får se om det nappar någonstans.

/Jim


Svar

  1. sv; man kan egentligen få tandskydd designade precis hur man vill. 😀 Jag funderar på någon dryg text!


Lämna en kommentar

Kategorier